S týmem Groupama-FDJ v srdci Gira 2022...
Navštívili jsme vozidla, popovídali si
s jezdci, sportovními řediteli, mechaniky, maséry, kuchaři.
Vrátili jsme se do hotelu a viděli vzácnou práci personálu v
zákulisí individuálního sportu, kde je tým nezbytný k dosažení
úspěchu.
Na silnici i mimo ni...
Tým Groupama-FDJ slaví v roce 2022 26
let činnosti. Rozpočet týmu se pohybuje kolem 20 milionů eur. 28
jezdců, kteří by však bez usilovné práce
mnoha lidí ušli jen malou cestu. Rodina 26 lidí na Giro + osm
cyklistů v závodě.
3 sportovní ředitelé - 1 manažer výkonu - 7
masérů - 4 mechanici - 1 lékař - 2 kuchaři -
2 pracovníci pohostinství a PR
- 1 výživový poradce (pro první část závodu) - 1 fotograf
- 1 tiskový mluvčí - 3 hygienici a sanitáři
Vozový park je rozsáhlý:
5 vlajkových lodí - 2 dodávky (jedna je vyhrazena pro
pohostinství) - 1 plachtový nákladní vůz s 18 m³ plochou (na
kufry, zásoby lahví na vodu a další materiály)
- 1 dodávka s dlouhým rozvorem (určená pro matrace, hygienu a
sanitaci prostředí) - 1 autobus - 1 rozšiřitelný
dílenský vůz - 1 kuchyňský vůz.
Den veškerého doprovodu začíná vždy v 6:00 a končí ukončením práce
mezi 21:00 a 22:30.
Obzvláště nás ohromila práce hygienického týmu, který dohlíží na
hotel čekající na příjezd běžců a zbytku personálu.
Tým Gropama-FDJ uzavřel partnerství s německou společností Tempur,
která se zabývá výrobou matrací, polštářů, roštů, postelí a doplňků
určených k dobrému odpočinku. Během celého Gira mají dva ze tří
zaměstnanců přednostně na starosti výměnu matrací na zařízení, které
si každý závodník zvolí na začátku sezóny.
Třetí postava kontroluje všechny detaily každé místnosti a v případě
potřeby kromě kontroly filtrů klimatizace a sprchové hlavice provede
další čištění.
Jakmile je tato operace dokončena, stejný tým se postará o mytí
vozidel na konci každé etapy uvnitř i vně se zvláštním zřetelem na
autobusy a vlajkové lodě,
které podléhají sanitaci ozónem pomocí samovypouštěcích nádob.
Každé doprovodné vozidlo má v kufru pro každého závodníka „studenou
tašku“ a bsah uvnitř je na uvážení každého závodníka. Obecně zde
najdete:
boty, legíny, návleky na ruce, pláštěnku, tílko se spodním prádlem,
dres a závodní šortky. Každá vlajková loď má na palubě také dvě
náhradní helmy .
V kufru je také lednice, která je obvykle naplněna lahvemi na vodu
60/70, jejichž velikost a kapacita se mění podle potřeb. Nejen voda,
ale i minerální soli
a maltodextriny. Během 19. etapy tým spotřeboval více než 200 lahví
, které nebyly umyty a znovu použity. Existují dvě možnosti: doručit
je zpět do vozu
nebo je vyhodit v místech mezi diváky. Zbývající materiál na konci
celého závodu je k dispozici fanouškům nebo je prodán.
Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ / Nicolas Götz
Doprovodná vozidla
Nosič kol na střechu se staví bez rozdílu mezi dva doprovodné vozy:
8 kompletních kol + 2 náhradní kola (1 přední a jedno zadní).
Na levé přední straně kolo pro Demara a na opačné straně kolo
jezdce, který „musí být chráněn“ (Atila Valter pro etapu 19).
U levého zadního sedadla má mechanik k dispozici tři náhradní kola,
kufr na nářadí a každé nářadí nese jméno majitele.
Každé vlajkové auto je vybaveno satelitní anténou pro naladění
televizního kanálu vysílajícího závod.
Dvě rádia: Radio Corsa a jedno s interní frekvencí pro komunikaci
mezi jezdci a doprovodným vozidlem. Je třeba poznamenat, že navzdory
rozdílné vzdálenosti 25ti kilometrů mezi odjetým Attilou Valterem a
skupinou Demara vzadu, byla komunikace stále plynulá, jasná.
Boční odkládací přihrádky (zejména ta u dveří sportovního ředitele)
jsou plné gelem a tyčkami.
Na palubní desce, TV monitoru a tabletu neustále naladěný Veloviewer,
aplikace, která zobrazuje GPS trasu etapy se všemi hlavními body
trasy:
typ tankování, překážky a případná nebezpečí.
Autobus: domov závodníků
Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ /
Nicolas Götz
Pro každého závodníka následují prostorná sedadla.
Na zadní straně posezení se dvěma stolky, které lze v případě
potřeby přeměnit na masážní lůžko.
Pak v rohu vysílačky, následuje sprchový kout a spíž s umyvadlem,
kávovarem, lednice a velké spíže, kde je prostor pro láhve vody,
suplementy,
nealko a pár piv pro obsluhu.
Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ /
Nicolas Götz
Na čem závodí Arnaud Démare |