S týmem Groupama-FDJ v srdci Gira 2022...                    

Navštívili jsme vozidla, popovídali si s jezdci, sportovními řediteli, mechaniky, maséry, kuchaři.
Vrátili jsme se do hotelu a viděli vzácnou práci personálu v zákulisí individuálního sportu, kde je tým nezbytný k dosažení úspěchu.
Na silnici i mimo ni...



Tým Groupama-FDJ slaví v roce 2022 26 let činnosti. Rozpočet týmu se pohybuje kolem 20 milionů eur. 28 jezdců, kteří by však bez usilovné práce
mnoha lidí ušli jen malou cestu. Rodina 26 lidí na Giro + osm cyklistů v závodě.

3 sportovní ředitelé  - 1 manažer výkonu  - 7 masérů  - 4 mechanici  - 1 lékař  - 2 kuchaři  - 2 pracovníci pohostinství a PR
- 1 výživový poradce (pro první část závodu)  - 1 fotograf  - 1 tiskový mluvčí  - 3 hygienici a sanitáři

  
Vozový park je rozsáhlý:
5 vlajkových lodí  - 2 dodávky (jedna je vyhrazena pro pohostinství)  - 1 plachtový nákladní vůz s 18 m³ plochou (na kufry, zásoby lahví na vodu a další materiály)
- 1 dodávka s dlouhým rozvorem (určená pro matrace, hygienu a sanitaci prostředí)  - 1 autobus  - 1 rozšiřitelný dílenský vůz  - 1 kuchyňský vůz.
Den veškerého doprovodu začíná vždy v 6:00 a končí ukončením práce mezi 21:00 a 22:30.
Obzvláště nás ohromila práce hygienického týmu, který dohlíží na hotel čekající na příjezd běžců a zbytku personálu.

  
Tým Gropama-FDJ uzavřel partnerství s německou společností Tempur, která se zabývá výrobou matrací, polštářů, roštů, postelí a doplňků určených k dobrému odpočinku. Během celého Gira mají dva ze tří zaměstnanců přednostně na starosti výměnu matrací na zařízení, které si každý závodník zvolí na začátku sezóny.
Třetí postava kontroluje všechny detaily každé místnosti a v případě potřeby kromě kontroly filtrů klimatizace a sprchové hlavice provede další čištění.
Jakmile je tato operace dokončena, stejný tým se postará o mytí vozidel na konci každé etapy uvnitř i vně se zvláštním zřetelem na autobusy a vlajkové lodě,
které podléhají sanitaci ozónem pomocí samovypouštěcích nádob.

  
Každé doprovodné vozidlo má v kufru pro každého závodníka „studenou tašku“ a bsah uvnitř je na uvážení každého závodníka. Obecně zde najdete:
boty, legíny, návleky na ruce, pláštěnku, tílko se spodním prádlem, dres a závodní šortky. Každá vlajková loď má na palubě také dvě náhradní helmy .
  
V kufru je také lednice, která je obvykle naplněna lahvemi na vodu 60/70, jejichž velikost a kapacita se mění podle potřeb. Nejen voda, ale i minerální soli
a maltodextriny. Během 19. etapy tým spotřeboval více než 200 lahví , které nebyly umyty a znovu použity. Existují dvě možnosti: doručit je zpět do vozu
 nebo je vyhodit v  místech mezi diváky. Zbývající materiál na konci celého závodu je k dispozici fanouškům nebo je prodán.
  

Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ / Nicolas Götz

Doprovodná vozidla
  
Nosič kol na střechu se staví bez rozdílu mezi dva doprovodné vozy: 8 kompletních kol + 2 náhradní kola (1 přední a jedno zadní).
Na levé přední straně kolo pro Demara a na opačné straně kolo jezdce, který „musí být chráněn“ (Atila Valter pro etapu 19).
  
U levého zadního sedadla má mechanik k dispozici tři náhradní kola, kufr na nářadí a každé nářadí nese jméno majitele.
  
Každé vlajkové auto je vybaveno satelitní anténou pro naladění televizního kanálu vysílajícího závod.
  
Dvě rádia: Radio Corsa a jedno s interní frekvencí pro komunikaci mezi jezdci a doprovodným vozidlem. Je třeba poznamenat, že navzdory
rozdílné vzdálenosti 25ti kilometrů mezi odjetým Attilou Valterem a skupinou Demara vzadu, byla komunikace stále plynulá, jasná.
Boční odkládací přihrádky (zejména ta u dveří sportovního ředitele) jsou plné gelem a tyčkami.
  
Na palubní desce, TV monitoru a tabletu neustále naladěný Veloviewer, aplikace, která zobrazuje GPS trasu etapy se všemi hlavními body trasy:
typ tankování, překážky a případná nebezpečí.

Autobus: domov závodníků
Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ / Nicolas Götz
  
Pro každého závodníka následují prostorná sedadla.
  
  
Na zadní straně posezení se dvěma stolky, které lze v případě potřeby přeměnit na masážní lůžko.
  
Pak v rohu vysílačky, následuje sprchový kout a spíž s umyvadlem, kávovarem, lednice a velké spíže, kde je prostor pro láhve vody, suplementy,
nealko a pár piv pro obsluhu.
  
Foto: Équipe Cycliste Groupama-FDJ / Nicolas Götz

         



Na čem závodí Arnaud Démare