RÁM 2019
Lapierre patří k firmám, které započaly s výrobou dávno a to konkrétně již v roce 1946.
Do podvědomí fanouškům silniční cyklistiky se Lapierre zapsal svojí již 14 let trvající spoluprací s profesionálním týmem FDJ

který má také na vývoji silničních kol svůj nezanedbatelný podíl. Na novém typu rámu se zadní vidlicí pracují vývojáři od roku 2016.
 

Rámy v kvalitě „A“.
Všechny rámy „třídy A“ jsou k dispozici výhradně týmům a zákazníkům, kteří si zakoupí samotný rám který se vyrábí
s obsahem pěti různých typů uhlíkových vláken. Rám Lapierre Xelius SL Pinot Ultimate za 63.000,-Kč
 
Rámy v kvalitě „B“.
Ve třídě „B“ jsou použity jen tři typy uhlíkových vláken, které podle Lapierra ovlivňují především jen hmotnost, nikoli však tuhost.
Co nás na Lapierru překvapilo, byla váha rámu:
      rám třídy „A“ pro osazení ráfkovou brzdou ve velikosti M má hmotnost  895 g.
/jen ráfk.brzdy/
         rám třídy „B“ pro osazení ráfkovou brzdou ve velikosti M má hmotnost  972 g. /+77g.oproti tř.A/
           rám třídy „B“ pro kotoučové osazení ve velikosti M má hmotnost          1022 g. /+127g.oproti tř.A/
Vidlice: 334 g.

Jedná se o high-end /špičkový produkt/ model, který se poprvé objevil v roce 2016.


 
Nový Xelius SL 2018 těží z nového výrobního procesu, kdy se rám skládá z pěti různých UD uhlíkových vláken (od HR 24T do THM 80T) a celkem se používá
asi 300 kusů tkaniny, 200 pro hlavní trojúhelník v monokokové konstrukci, 45 pro pravou základnu, 54 pro levou základnu. Přesnost v rozvržení tkaniny která je
následně ve formě vytlačena latexovým trnem /trn je vyroben pro každou velikost rámu/ a má za cíl rozdělit rovnoměrně tlak, který je vyvíjen na materiál během
pečení. To zajišťuje rámu snížení množství odpadu, pryskyřice je prosycena rovnoměrně a výsledek je bez zbytečných záhybů uvnitř rámu, zabránilo se tím
i svrašťování. Nový Xelius SL 2018 třídy „A“ váží nově o 80 g méně než rám první generace Xelius SL 2017.

          
Nové latexové jádro pro vytlačení rovnoměrnějšího povrchu uvnitř trubek. Rám Xelius SL používá i vlastní žáruvzdornou pryskyřici High TG,
která je schopna zvládnout vyšší teploty vložené do částí rámu a vidlice kotoučovými brzdami.
 
      
Základem konstrukce rámu je jeho dolní středová část, systém Powerbox - pevné spojení středového pouzdra, zadní stavby, spodní rámové trubky a části,
kde je uloženo hlavové složení. Powerbox je vývojovým týmem Lapierra prověřená technologie.

Vývoj rámu
         
 
Rám „třídy B“ pro zákazníky s diskovými brzdami o velikosti M má hmotnost 1022 gr.
             Další specifická věc rámu je trojúhelníková horní trubka a hodně robustní spodní rámová trubka v dolní části, která zlepšuje tuhost rámu.
Tato takzvaná technologie PowerBox by měla zajistit, že každý watt je přeměněn na pohon a že ani při tvrdém šlapání se rám pod jezdcem nezkroutí.
 Specialita Xeliusu je zadní vidlice a cílem této zajímavosti je zvýšení schopnosti rámu tlumit vibrace, které kolo/jezdec dostává od zadního kola.
Síly tak nepůsobí přímo na sedlovou trubku, ale rozloží se do rámu. Aby bylo kolo rychlejší na sjezdových tratích a plochých vysokorychlostních průjezdech,
jsou trubkové tvary Xelius SL Disc 2019 inspirovány závodním strojem Lapierre Aircode SL.
 
        
Doporučený utahovací moment karbonové sedlovky Xeliusu je 5-7 max. Nm.
 
Karbonová sedlová trubka Lapierre


MOMENTOVÝ KLÍČ

     

Xelius SL 600 Disc šetří na ceně díky použití mechanické sady Ultegra a použitím levnějších kol Mavic Aksium Disc s pneumatikami Conti UltraSport 28 mm,
kompaktními nebo středně kompaktními převody a 11-28 kazetou pro silniční verzi. Hmotnost všech verzí ve velikosti M je cca. 8,47 kg.
Náš testovací model, testovaný po dobu tří dnů v Hautes-Alpes však vážil téměř jen 6,9 kg, kdy rám měl 830 a vidlice 334 gramů.  
        
  Karbonová sedlovka Lapierre je do rámu uchycena pomocí integrovaného rozpěrného zámku, který fungoval bezproblémově. Sedlovku držel tak jak jsme ji nastavili,
aniž by bylo nUtné použít adhézní pastu nebo nepatřičnou sílu dotažení jediného šroubu ukrytého pod gumovou prachovkou.
 
        02017547
Vnitřní uchycení šroubů košíku                 Pneu do šířky až 28 mm                                             Patka přehazovačky                              Náhradní patka přehazovačky
Při výměně INTERNĚ VEDENÝCH KABELŮ je užitečné svázat konec lanka s tenkým provázkem, který pak poslouží jako vodítko při opětovné instalaci kabelu.         

  
Způsob, jak prokázat, že je možné jít se standardním kolem pod váhu 6,8 kg u standardu UCI, představil Lapierre ultralehkou verzi Xeliusu
z nové limitované edice s cílem snížení váhy svého vlajkového modelu a díky osazení sadou Sram Red eTap došel k váze kola na 5,1 kg.
Limit UCI 6,8 kg nemusí být v nadcházejících obdobích relevantní a jsme proto na to připraveni, oznámilo vedení značky.
K porovnání:
Kolo CANYON Ultimate CF SLX Disc 9.0 eTap má hmotnost 6,89 kg - 190.000,-Kč
Jen špičkový rámový set Canyon Ultimate CF SLX Disc má hmotnost 1.80 kg
 


Chcete jednoduše spočítat výšku rámu, polohu sezení a další pro závodní kolo?
Pak SPA4U - silniční kolo je pro vás tím pravým softwarem!
Stáhněte si zkrácenou verzi alespoň výpočtu výšky sedla.... Nutno instalovat - Ostatní je placené.
 
Program pro výpočet
SPA4U - Road Bike
je první software, který umožňuje cyklistům na základě antropometrických a ergonomických hledisek určit ideální
polohu při sezení. Tento software vznikl z plánu definovat
místo k sezení, které zajišťuje maximální výkon a pohodlí
pro každého závodního cyklistu.
Při výpočtu se berou v úvahu důležité ergonomické aspekty,
 takže problémy se zády a koleny v důsledku špatného držení
těla při závodech jsou téměř nemožné.
Díky novému pokročilému algoritmu a použití některých velmi
jednoduchých morfologických měření je software schopen určit
nejvhodnější místo k sezení pro každého závodního cyklistu.

SPA4U - silniční kola si můžete objednat prostřednictvím
našeho
online obchodu.

Momentový klíč PROTECO

PROTECO momentový klíč 2-24Nm 1/4"
Momentový klíč 1/4" 2-24Nm představuje kvalitní nástroj pro utažení šroubů a matic na stanovený moment.
- snadné a přesné nastavení utahovacího momentu  - rádlovaná rukojeť pro komfortní úchop
- praktický plastový box  - Upínací čtyřhran: 1/4"

549 Kč