RÁM 2019
Lapierre patří k firmám, které započaly s výrobou dávno a
to konkrétně již v roce 1946.
Do podvědomí fanouškům silniční cyklistiky se Lapierre zapsal svojí
již 14 let trvající spoluprací s profesionálním týmem FDJ
který má také
na vývoji silničních kol svůj nezanedbatelný podíl. Na novém typu
rámu se zadní vidlicí pracují vývojáři od roku 2016.
Rámy v kvalitě „A“.
Všechny rámy „třídy A“ jsou k dispozici výhradně týmům a
zákazníkům, kteří si zakoupí samotný rám
který se
vyrábí
s obsahem pěti různých typů uhlíkových vláken. Rám Lapierre
Xelius SL Pinot Ultimate za 63.000,-Kč
Rámy v kvalitě „B“.
Ve třídě „B“ jsou použity jen tři typy uhlíkových
vláken, které podle Lapierra ovlivňují především
jen hmotnost,
nikoli však tuhost.
Co nás na Lapierru překvapilo, byla
váha rámu:
rám třídy „A“ pro osazení ráfkovou brzdou ve velikosti M
má hmotnost 895 g.
/jen ráfk.brzdy/
rám třídy „B“ pro osazení ráfkovou
brzdou ve velikosti M má hmotnost 972 g.
/+77g.oproti tř.A/
rám třídy „B“ pro kotoučové osazení ve velikosti M má
hmotnost
1022 g. /+127g.oproti
tř.A/
Vidlice: 334 g. |
Jedná se o high-end
/špičkový produkt/ model,
který se poprvé objevil v roce 2016.
Nový Xelius SL 2018 těží z nového
výrobního procesu,
kdy
se rám skládá z pěti různých UD uhlíkových vláken (od HR 24T do
THM 80T) a celkem se používá
asi 300 kusů tkaniny, 200 pro
hlavní trojúhelník
v monokokové konstrukci, 45 pro pravou základnu, 54 pro levou
základnu. Přesnost v rozvržení tkaniny která je
následně ve
formě vytlačena latexovým trnem /trn je vyroben pro každou velikost rámu/ a má za cíl rozdělit rovnoměrně tlak, který je vyvíjen
na materiál během
pečení. To zajišťuje rámu
snížení
množství odpadu, pryskyřice
je prosycena rovnoměrně a výsledek je bez zbytečných záhybů
uvnitř rámu, zabránilo se tím
i svrašťování. Nový Xelius SL 2018 třídy „A“ váží
nově o 80 g méně než rám první
generace Xelius SL 2017.
Nové latexové jádro pro vytlačení rovnoměrnějšího povrchu uvnitř trubek.
Rám Xelius SL používá i vlastní žáruvzdornou pryskyřici High TG,
která je schopna zvládnout vyšší teploty vložené do částí rámu a
vidlice kotoučovými brzdami.
Základem konstrukce rámu je jeho dolní středová část, systém
Powerbox - pevné spojení středového pouzdra, zadní stavby, spodní
rámové trubky a části,
kde je uloženo hlavové složení. Powerbox je vývojovým týmem Lapierra prověřená technologie.
Vývoj rámu
Rám „třídy B“ pro zákazníky s diskovými brzdami o velikosti M má
hmotnost 1022 gr.
Další specifická věc rámu je trojúhelníková horní trubka a hodně robustní spodní
rámová trubka v dolní části, která zlepšuje tuhost rámu.
Tato takzvaná technologie PowerBox
by měla zajistit, že každý watt je
přeměněn na pohon a že ani při tvrdém šlapání se rám pod jezdcem
nezkroutí.
Specialita Xeliusu je zadní vidlice a cílem této zajímavosti je zvýšení schopnosti rámu tlumit vibrace, které
kolo/jezdec dostává
od zadního kola.
Síly tak nepůsobí přímo na sedlovou trubku, ale rozloží se do rámu.
Aby bylo kolo rychlejší na sjezdových tratích a plochých
vysokorychlostních průjezdech,
jsou trubkové tvary Xelius SL Disc
2019
inspirovány
závodním strojem Lapierre Aircode SL.
Doporučený utahovací moment karbonové sedlovky Xeliusu je 5-7 max. Nm.
Karbonová sedlová trubka Lapierre
MOMENTOVÝ
KLÍČ
Xelius SL 600 Disc šetří na ceně díky použití mechanické sady Ultegra a použitím levnějších kol Mavic Aksium Disc s pneumatikami Conti UltraSport
28 mm,
kompaktními nebo středně kompaktními převody a 11-28 kazetou pro
silniční verzi.
Hmotnost všech verzí ve
velikosti M je cca. 8,47 kg.
Náš testovací model, testovaný po dobu tří dnů v Hautes-Alpes však
vážil téměř jen 6,9 kg, kdy rám měl 830 a vidlice 334 gramů.
Karbonová sedlovka Lapierre je do rámu uchycena pomocí
integrovaného rozpěrného zámku, který fungoval bezproblémově.
Sedlovku držel tak jak jsme ji nastavili,
aniž by bylo nUtné použít adhézní pastu nebo nepatřičnou sílu
dotažení jediného šroubu ukrytého pod gumovou prachovkou.
Vnitřní uchycení šroubů košíku
Pneu do šířky až 28 mm Patka přehazovačky Náhradní
patka přehazovačky
Při výměně INTERNĚ VEDENÝCH KABELŮ je užitečné svázat
konec lanka s tenkým provázkem, který pak poslouží jako vodítko při
opětovné instalaci kabelu.
Způsob, jak prokázat, že je možné jít se
standardním kolem pod váhu 6,8 kg u standardu UCI, představil
Lapierre ultralehkou verzi Xeliusu
z nové limitované edice s cílem snížení váhy svého vlajkového modelu
a díky osazení sadou Sram Red eTap došel k váze kola na 5,1 kg.
Limit UCI 6,8 kg nemusí být v nadcházejících obdobích relevantní a jsme proto
na to připraveni, oznámilo vedení značky.
K porovnání:
Kolo CANYON Ultimate CF SLX Disc 9.0 eTap má hmotnost 6,89 kg
- 190.000,-Kč
Jen špičkový rámový set Canyon Ultimate CF SLX Disc má
hmotnost 1.80 kg
Chcete jednoduše spočítat výšku rámu, polohu
sezení a další pro závodní kolo?
Pak SPA4U - silniční kolo
je pro vás tím pravým softwarem!
Stáhněte si zkrácenou verzi alespoň výpočtu výšky sedla....
Nutno instalovat -
Ostatní je placené.
|
|
SPA4U - Road Bike
je první software, který umožňuje cyklistům
na základě antropometrických a ergonomických hledisek
určit ideální
polohu při sezení.
Tento software vznikl z plánu definovat
místo k sezení,
které zajišťuje maximální výkon a pohodlí
pro každého
závodního cyklistu.
Při výpočtu se berou v úvahu důležité ergonomické
aspekty,
takže problémy se zády a koleny v důsledku
špatného držení
těla při závodech jsou téměř nemožné.
Díky novému
pokročilému algoritmu a použití některých velmi
jednoduchých morfologických měření je software schopen
určit
nejvhodnější místo k sezení pro každého závodního
cyklistu.
SPA4U - silniční
kola
si můžete objednat prostřednictvím
našeho
online obchodu. |
Momentový klíč PROTECO
PROTECO momentový klíč 2-24Nm 1/4"
Momentový klíč 1/4" 2-24Nm představuje kvalitní nástroj pro
utažení šroubů a matic na stanovený moment.
- snadné a přesné nastavení utahovacího momentu - rádlovaná
rukojeť pro komfortní úchop
- praktický plastový box - Upínací čtyřhran: 1/4"
549 Kč
|